چند تکنیک طلایی برای برق انداختن خانه مثل روز اول!

يکشنبه 14 آذر 1400
14:09
rahsepar

ایلنا:حفظ بهداشت و نظافت منزل از جمله کارهایی است که می تواند وقت زیادی را از ساکنین خانه گرفته و هیچ گاه آنها را به نتیجه مطلوبی که می خواهند، نرساند. با این حال اما ترفندهای جالب و در عین حال ساده ای وجود دارد که با رعایت آنها به راحتی می توان همواره خانه را تمیز نگاه داشته و آن را دوست داشتنی تر از قبل کرد.

حتما شنیده اید که معلمان مدرسه به دانش آموزان توصیه می کنند که درس های مدرسه را یکجا تلنبار نکرده و به جای این کار روزانه تکالیف خود را انجام داده و درس هایشان را بخوانند تا در آخر کار با حجم زیاد و نفس گیری از مطالب روبرو نشوند. این مهم در رابطه با کارهای منزل نیز صدق می کند؛ یعنی اگر روزانه تنها 10 دقیقه به نظافت منزل خود مشغول باشید، همیشه خانه ای تمیز خواهید داشت و نیاز به صرف انرژی بیش از اندازه نیز ندارید. در همین راستا در مطلب پیش رو به ذکر ترفندهایی می پردازیم که کار شما برای نظافت خانه را ساده تر می کنند.

در ابتدا به سراغ نظافت وسایل خانه بروید

اگر می خواهید یک نظافت حرفه ای و مطابق اصول داشته باشید که کم ترین انرژی و زمان را از شما صرف کند، باید استانداردهای نظافت را پیش بگیرید. در همین راستا لازم است که در ابتدا نظافت وسایل خانه را انجام دهید؛ نظافتی که خود بخش های عمده زیر را در بر می گیرد:

مقالات بیشتر:قالیشویی در بلوارفردوس شرق

تمیز کردن سینک؛ معجزه جوش شیرین و سرکه سفید

به طور کلی به خاطر داشته باشید که جوش شیرین معمولا برای نظافت هر چیزی به کار می آید؛ کارهایی مثل از بین بردن لکه جوهر ماژیک روی لباس تا تمیزکاری سینک ظرفشویی، همه به کمک جوش شیرین امکان پذیرند. در همین راستا برای آنکه سینک ظرفشویی شما مثل روز اول براق و درخشنده شود، کافی است کمی جوش شیرین را روی سینک بپاشید و سپس کمی سرکه سفید روی آن اسپری کنید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس به کمک اسکاپ سینک را برق بیاندازید.

تمیز کردن کابینت؛ ارجحیت مواد طبیعی به مواد شیمیایی

کابینت از جمله وسایلی است که در معرض آلودگی زیادی قرار دارد. از این رو مواد تمیزکننده زیادی برای نظافت این بخش از خانه ساخته شده که اکثرا شیمیایی می باشند. با این وجود توصیه ما استفاده از مواد طبیعی است. برای این کار ابتدا با دستمال خشک کاملا گرد و غبار کابینت را پاک کنید، سپس با آب و سرکه سفید و یا به کمک نمک و جوش شیرین کابینت را برق بیاندازید.

تمیز کردن گاز؛ استفاده به جا از مایع گاز پاک کن

استفاده از مواد شیمیایی در همه جا بد نبوده و گاهی اوقات به کار می آید. یکی از این مواقع هنگام تمیز کردن اجاق گاز است. برای این کار بعد از پاک کردن ابتدایی ذرات اضافی روی گاز، کافی است مایع گاز پاک کن قوی را اسپری کنید و سپس با یک دستمال تمیز به خوبی روی تمامی بخش ها بکشید. نتیجه معجزه آسای این کار را بعد از مدتی خواهید دید.

تمیز کردن مایکروفر؛ از لیمو کمک بگیرید

دیواره ها و سقف مایکروفر با هر بار استفاده از آن (به خصوص برای پخت و پز) کثیف شده و نیاز به نظافت دارد. برای این کار تنها کافی است یک لیوان آب که شامل چند قطره آبلیمو است را داخل مایکروفر قرار دهید تا داغ شود (بخار کند). بعد از این کار چربی های آویخته به دیوار دستگاه شل شده و فقط باید با یک دستمال دیواره های مایکروفر را تمیز کنید.

نظافت مبلمان؛ سری مخصوص جارو برقی را استفاده کنید

تمیز کردن مبلمان علی رغم آنچه که ممکن است تصور کنید، کار دشواری نیست. برای انجام این کار تنها باید سری مخصوص جارو برقی را به لوله آن وصله کنید به خوبی همه جای مبل، از جمله گوشه های آن و زیر نشیمن را تمیز کنید. سپس از یک غلطک برای از بین بردن موها و کرک رویه مبلمان کمک بگیرید. در عین حال می توانید برای تمیزی بیشتر، از بخارشوی مبل نیز بهره بگیرید.

مقالات دیگر:آموزشگاه گیتار غرب تهران


[ بازدید : 24 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به rahseparhagh است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]